Recruitment4You

Headhunting

Bij bepaalde functies is headhunting de methode om in contact te komen met de persoon die je zoekt. Het gaat dan meestal om een schaarse kandidaat of een kandidaat die niet direct op zoek is naar een nieuwe functie. Het vraagt om een specialistische manier van benaderen waarbij verschillende ingrediënten een rol spelen. De manier van benaderen (arbeidsmarktcommunicatie), hoe breng je je doelgroep in kaart (doelgroepanalyse) en je boodschap (content), zijn belangrijke onderdelen van de strategie.

Neem contact op
Recruitment4You
Recruitment4You

Headhunting

Onderzoeksdata

Voor het starten van headhunting weten wij via onderzoeksdata wat de functie op de arbeidsmarkt doet. We hebben daarvoor specifieke software waardoor we een analyse kunnen maken. De verhouding mannen – vrouwen om maar een dwarsstraat te noemen, salariseisen en pullfactoren (wat vindt de kandidaat belangrijk), zijn elementen die in de rapportage naar voren komen en die helpen bij het inzichtelijk maken van de markt waarin geworven wordt zodat we onze strategie daarop kunnen aanpassen.

Strategie

Bij headhuning is een strategie nodig. Deze bestaat uit een goede analyse, een wervende boodschap, en bij dit bericht sturen we ook onze recruitmentvideo mee. Deze hebben we van te voren bij de klant gemaakt. De video geeft een sfeerimpressie en laat een deel van de functie zien, collega’s en werkplek. Door deze uitgebreide manier van benaderen krijgen kandidaten ‘een gevoel’ bij de functie. En dat zorgt voor een hogere conversie. Waardoor wij uiteindelijk aan tafel zitten met deze gehunte kandidaten.

Lees meer over ons

Cultuur Talenten Scan (CTS®)

Vul gratis de quickscan in en weet binnen 5 minuten wat jouw bedrijfscultuur is!

Recruitment4You

Innovatief

Innovatie is binnen de magenta bedrijfscultuur heel belangrijk. In dit bedrijf wordt snel geschakeld en is er oog voor detail. Deze woorden passen goed bij de magenta bedrijfscultuur: vertalen, modellen, analytisch, beschouwend, nieuwsgierig, afstandelijk, kennis(overdracht), conceptueel, vernieuwing, flexibiliteit, creativiteit, experimenteren, risico’s nemen en groei.

Recruitment4You
Doelgericht

In dit bedrijf gebeurt altijd wat. Mensen die hier werken weten wat ze willen en beelden dit vol passie uit in nieuwe initiatieven. Deze woorden passen goed bij de blauwe bedrijfscultuur: enthousiasme, drive, expressie, idealistisch, inspirerend, impulsief, eigengereid, intuïtie, lef, leiders, trots, sterke overtuigingskracht, to the point, warm, motiverend en doelgerichte acties.

Recruitment4You
Verbindend

Verbinding en persoonlijke aandacht zijn binnen de oranje bedrijfscultuur heel belangrijk. In dit bedrijf zorgen we goed voor elkaar. Deze woorden passen goed bij de oranje bedrijfscultuur: samenwerken, participatie, verbinden, openheid elkaar helpen, toewijding, klantgerichtheid, informeel, zachtheid, vriendschap, liefde, authentiek en idealistisch.

Recruitment4You
Praktisch

Praktisch, zakelijk en rechtlijnig. Een andere vertaling: gewoon doen! Hier weet iedereen waar hij aan toe is en dat levert tastbare resultaten op. Deze woorden passen goed bij de groene bedrijfscultuur: interne efficiency, stabiliteit, aards, respect voor autoriteit, uniformiteit, zakelijk, controle, prestatie-indicatoren, beheersbaarheid, gericht op het materiële en betrouwbaar.

Doe de CTS Scan
Recruitment4You video’s

Wij brengen jouw bedrijf in beeld!

Een vacature gaat pas leven door mooie foto’s en een sfeervolle video die vooral de cultuur van het bedrijf naar voren laten komen. Kandidaten reageren daar erg positief op omdat door een vacature visueel te maken, de vacature ook echt tot leven komt. Kandidaten kunnen zich veel beter voorstellen hoe het is om er te werken. Zij hebben zoveel keus. Daarom is presentatie essentieel bij werven. Bekijk hier een aantal voorbeelden: