Recruitment4you is de matchmaker tussen bedrijfscultuur en de ideale kandidaat.

Werkwijze

Je wilt een werving gaan uitbesteden. Hoe gaat dat nu in zijn werk en wat kun je verwachten?

Een veel gehoord bezwaar bij een werving zijn de kosten. Het is best een hoge investering. Maar is dat echt wel zo? In een werving gaat veel tijd zitten. Gemiddeld kost een werving een fulltime maand aan uren. Heb je die uren beschikbaar? Meestal is dat niet het geval en wordt de overweging voor een werving toch opportuin. Dan is het prettig om helder te krijgen wat een werving nu precies inhoudt. Wat kun je verwachten?

We willen graag het bedrijf leren kennen!

We komen eerst langs om het bedrijf te bezoeken zodat we de sfeer kunnen proeven, zicht kunnen krijgen op het werkgeversmerk, een beeld ontwikkelen bij de openstaande functie en al onze vragen over het bedrijf kunnen bespreken en natuurlijk onze werkwijze toelichten. De klant vult de CTS scan in. Als de opdracht verstrekt is kunnen we aan de slag!

  • Samen met onze marketing medewerker komen we langs om een Recruitmentvideo op te nemen waarin we het werkgeversmerk in beeld brengen en foto’s te maken die we gebruiken om de vacature mooi in beeld te brengen. Daarbij houden we rekening met de wensen van de klant, wat wel en wat niet mogelijk is. In sommige gevallen zijn er regels en beperking (zorg, food etc). Het is dan ook een video op maat!
  • We gaan de Recruitmentvideo posten zodat een breed publiek hiermee kennis kan maken
  • We zullen een wervende tekst gaan schrijven, die we gebruiken als vacatureprofiel
  • De vacature gaan we op zo’n 15 sites publiceren
  • Er wordt een arbeidsmarktanalyse gemaakt specifiek op de betreffende vacature
  • Na onderzoek van de doelgroep wordt de arbeidscommunicatie vormgeven voor het benaderen van kandidaten
  • Afhankelijk van de functie gaan we headhunten om de instroomt te vergroten
  • Dan breekt de fase aan van het selecteren en uitnodigen van de instroom, gesprekken voeren, verslag maken en introduceren bij de klant
  • Deze kandidaten hebben allemaal de PRS scan ingevuld zodat de competenties bekend zijn
  • Er volgt overleg met de klant over welke kandidaten worden afgewezen en welke doorgaan
  • Tussendoor kan besloten worden een DISC profiel af te nemen om nog meer inzage te krijgen in de drijfveren van kandidaten
  • Tot slot doet de klant een voorstel aan de kandidaat, we begeleiden de onderhandeling tussen beiden partijen tot de invulling een feit is

Voorbeeld van een Recruitmentvideo:

Voor meer voorbeelden van video’s klik hier.